My point of view

My point of view

Tízből nyolc fiatal nem hülye!

2019. május 03. - Carl86

Egy népszerű gazdasági oldalon megjelent egy cikk, most tessék nagyon figyelni, egy hazai bank ingatlan értékesítésével foglalkozó vállalkozásának munkatársától, arról, hogy miért is érdemes ingatlan venni. A cikk címe a „Tízből nyolc fiatalnak esélye sincs, hogy saját lakása legyen” eléggé hatásvadász, maga a cikk elég gyorsan eszkalálja oda a matekot, hogy igenis az ingatlan vásárlással jobban jár az ember.

 Tízből nyolc fiatalnak esélye sincs, hogy saját lakása legyen

Az eredeti cikk, számítása

Tekintsünk el attól, hogy a mai magyar átlagkeresetek mellett, a kiadásokkal együtt számolva kinek mennyi megtakarítása és félretehető pénze lehet. Azzal se foglalkozzunk, hogy ki él egyedül, ki párkapcsolatba és ki több fős családba. Nézzük a cikk számait első nekifutásra.

A cikk szerzője abból indul ki, hogy van egy 56 négyzetmétere 28 Millió forintba kerülő ingatlan, ami után a vagyonszerzési illeték 1,12 Millió forint. Emberünknek 13 Millió forintja van megtakarítva és 15 Millió forintot vesz fel. 161 ezer forint a törlesztő 10 éven keresztül fix kamattal végső soron kifizet 33,4 Millió forintot és lesz egy lakása. Azt ne keverjük bele, hogy infláció, és hogy az ingatlan értéke tíz év múlva mennyi lesz, mert a cikk szerzőjével ellentétben nem vagyunk látnokok.

Másik eshetőség, hogy béreljük az ingatlant, bérleti díj 168 ezer forint, amit a szerző inflál, így jutunk az összesen 23,1 Millió forintos tíz éves költséghez.

wall-416060_1280.jpg

Nézzük a hibákat

  1. 56 négyzetméteres lakás Budapesten 28 Millió forintért… hát, ennyiért én is vennék, ha megnézzük az ingatlanárakat, hamarabb találunk 40-60 Millió körüli sávban lakást, mint 28-ért.
  2. 28 + 1,12 = 29,12 – 13 = 16,12, gyanítom, hogy a 15 Milliós hitel kevés lesz, egy ekkora eltérés a hitel összegében több tízezer forinttal dobhatja meg a havi költségeket, ami tíz év alatt jelentős különbségeket okoz. Ebben az esetben a cikk szerzőjének munkaadójánál található hitelkalkulátorral számolva nagyjából 0,6 Millió forint plusz költség jelentkezik az illetéken felül. Végösszeg helyesen: 34,05 Millió forint.
  3. Törlesztőrészlet a fent említett kalkulátort használva nem 161, hanem 173 ezer forint legnagyobb jóindulattal is.
  4. Mai átlagkereset nettó 235 ezer forint, ebből költ főhősünk 173 ezer forintot lakástörlesztőre, nem kell matekzseninek lenni, hogy ezek után marad 61 950 forintja, élelmiszerre, rezsire, hitel miatt megkötendő biztosításra, a lakás fenntartásához szükséges felújításokra, öltözködésre stb.
  5. Azt ne feszegessük, hogy ilyen körülmények mellett az a 13 Millió forint megtakarítás vajon honnan származik.

Valós összehasonlítás

A mai ingatlanárak figyelembevételével egy 56 négyzetméter körüli lakás 40-60 Millió forint, számoljunk 52 Millióval, ilyen ingatlanból már találni szép számmal. Ebben az esetben a törlesztőrészlet a korábbihoz képest jelentősen megugrik, ha 13 Millió forintot tudunk csak belepumpálni a vágyott ingatlanba. Összesen 441 ezer forintot kell fizetnünk, ha hihetünk a korábban említett kalkulátornak. Ez tíz év alatt baráti áron is 66,28 Millió forint kiadást jelent, ez havi szinten 552 ezer forint.

Egy ilyen szintű törlesztőrészlethez már jóval magasabb, mondjuk azt 600 000 forintos jövedelem szükséges. Ebből, ha a korábbi számítás szerint (23,1 Millió forint bérleti díj) havi 192 500 forintot lakbérre költünk, ezen felül havi átlagos 200 ezer forintos egyéb, az életünk fenntartásához szükséges kiadással számolunk, akkor tíz év után lesz 6,9 Millió forint megspórolt pénzünk a korábbi 13 Millió mellé.

Az első példánál tíz év alatt 10 Millió forinttal költöttünk kevesebbet, ha béreltünk, mintha hitelből lakást vettünk volna, tény, hogy végső soron lett egy lakásunk. A második, talán kicsit életközelibb számolásnál a különbség nagyjából 50 Millió forint. Ezek azok az összegek, amit a normál működésünkön felül kellett beáldoznunk, hogy ingatlanunk legyen.

Fontosnak tartom, hogy ingatlan vásárlásnál, hitelfelvételnél alaposan gondoljuk át a reális lehetőségeinket. Ha nem tudjuk az ingatlan vételárának 50%-át befizetni, akkor gyakorlatilag a banknak fogunk üzletet csinálni és jelentős kockázatokat vállalunk. A cikkben említett 28 Milliós lakás, 50% befizetésével már nem tűnik rossz üzletnek, de csak akkor, ha 2-300 ezer forintnál nagyobb jövedelmet tudunk felmutatni.

Számomra, de ez a szubjektív véleményem, az látszik, hogy a jelenlegi igen magas ingatlanárak mellett nem is érdemes ingatlan vásárlásban gondolkozni. A bérlés, ha jó tulajdonost találunk, nem kényszer, hanem egy kellemes, rugalmas lehetőség, hogy könnyen dönthess akár költözésről, ha egy másik városba, országba adódik egy remek lehetőség. Szerintem nem szerencsés, ha az embereket régi normák alapján próbálják belekényszeríteni olyan döntésekbe, amik gazdaságilag nem eléggé megalapozottak.

Írjátok meg kommentbe a ti helyzeteteket, véleményeteket, de kérek mindenkit kulturáltan.

house-1353389_1920b.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://my-pov.blog.hu/api/trackback/id/tr2714800144

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

eMJe 2019.05.04. 23:26:38

56 négyzetméteres lukat Pesten se vennék 28 milláért, tehát te vagy a hülye, hogy értékén felül vásárolnál, proli.
Innentől kezdve nem is kell tovább menni. Gratulálok, hogy agyat cafat, és támogatod a túlárazást. Légyszi húzz a fenébe, köszi

Sir Galahad 2019.05.04. 23:28:29

1. Nem csak Budapestből áll az ország, vannak eladó ingatlanok vidéken is - olcsóbban.

2. Az ingatlanárakat régen is, most is két kereső jövedelemére kalkulálták. Az az eladót, bérbeadót nem érdekli, hogy divat a szingli életmód, ettől még senki sem fogja olcsóbban adni a házat, lakást. Amíg nincs az embernek párja, ne akarjon önálló lakhatást.
3. Bérelni hosszú távon azért értelmetlen dolog, mert ha 10 évig törleszted a lakáshitelt, lesz egy lakásod, de ha 10 évig bérleti díjat fizetsz, nem lesz semmid, kidobtál x milliót. Melyik éri meg jobban?

eMJe 2019.05.04. 23:29:03

Na igen, és valószínűleg te is a "fiatalok" csoportjába tar tartozol, tehát a következtetés rossz. Belőled kiindulva 10-ből 8 fiatal hülye

MrScott 2019.05.04. 23:37:39

Üdv! Birom az ilyen feltételezéseket "emberünknek 13 millió forintja van megtakarítva" . Sokunknak meg szinte semmi, igaz nem is akarunk 28 milláért Budapesten lakást venni... Innen olvasva ezek a számok kissé eléggé "példaszagúak" szóval közük nincs a valósághoz...

MrScott 2019.05.04. 23:42:32

@Sir Galahad: Ha én az elmúlt 23 évben tudtam volna virítani önerőnek 3-4 miĺliót , biztos nem laknék albérletben. Hát nem vagyok se pénzügyi zseni se gazdag, csak egy csóró melós. De majd most talán változik a helyzet...Nekem nem kívánságmüsor volt az albérlet....

kvadrillio 2019.05.05. 00:03:33

EZ A SRÁC, AKKOR IS EGY ÉBREDŐ ERŐ ÉS EGY JÓ ÚJSÁGÍRÓ, HA TÖRTÉNT VELE EGY KIS GIXER......

2019. május 4. 10:46

Kulcsár Árpád
Azonnali

De amúgy nem nekik szól a CSOK, nem kell velük a belvárosi színházakban, éttermekben találkozni, nem járnak vadászni, mint teszi jó kereszténydemokrata vezetőnk.

„A régi vágású munkásosztály, aki felé az elit nagyon gyakran megvetéssel fordul, azonban ott volt a Városligetben, hiszen ritkán érik ingerek, ritkán engedhetik meg maguknak, hogy koncertekre menjenek, itt meg ezek ingyen vannak. Nyaralni többnyire nem járnak, itt legalább egy nap leülhetnek a fűbe, és jól érezhetik magukat. Az emberek, akiknek általában csak a szavazata kell, de amúgy kellemetlenek az egész országnak, kivéve, ha valami kínai vagy német autógyárban robotolhatnak, mert akkor elviselhetőek.

De amúgy nem nekik szól a CSOK, nem kell velük a belvárosi színházakban, éttermekben találkozni, nem járnak vadászni, mint teszi jó kereszténydemokrata vezetőnk, nem repülnek ki meccsekre, főleg nem magángéppel. Ők csak robotoljanak és szavazzanak, és ha némi szociális engedményt kell tenni feléjük, akkor tessék-lássék módon megadja a hatalom, de mindig csak annyira, hogy azért ne legyenek nagyon éhesek, mert akkor nem ilyen békésen fogják iddogálni a sört.”
Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.

SOK SIKERT KÍVÁNOK NEKI ! ?(

apro_marosan_petergabor 2019.05.05. 01:47:04

A hazai lakáshelyzet teljesen eltér a nyugat-európaitól.
Itthon szinte mindenkinek saját lakása van, míg nyugatra az emberek jelentős része bérlakásban él - magasabb bérleti díjak mellett. Ennek az elmaradt reprivatizáció az oka, illetve az 1952-es államosítás.
Azaz kommunista örökség a minden áron saját lakásra törekvés. Minden tévhittel szemben a bérleti díjak nem elég magasak ahhoz, hogy a bérlakások építése vonzó legyen. De ez a helyezet lassan változni fog, illetve a gazdasági helyzet javulásával, a bérek emelkedésével mind a lakáshelyzet, mind a bérlakás helyzet a nyugati szituáció felé fog tolódni.

AnnieC 2019.05.05. 03:39:57

"A bérlés, ha jó tulajdonost találunk, nem kényszer, hanem egy kellemes, rugalmas lehetőség, hogy könnyen dönthess akár költözésről, ha egy másik városba, országba adódik egy remek lehetőség."

Na igen... HA jó tulajdonost találunk. Hosszan sorolhatnám, hogy milyen "jó" tulajdonosokhoz volt szerencsém mióta elköltöztem szüleimtől. Amikor már a harmadik bérelt lakásban vált bizonytalanná a lakhatásom a tulajdonos miatt, akkor már iszonyatosan elegem lett a kiszolgáltatottságból.
Itthon nincs elég lakás, ami nem valakinek az épp felszabadult lakása, amit bármikor kérhet vissza mert kirúgta az asszony vagy mert mégse jött be a csodásnak tűnő külföldi munka.

Így most gazdagítom a bankot, de legalább a végén cserébe én is kapok valamit és amíg fizetem a törlesztőt, addig nem kell attól tartanom, hogy hirtelen milyen okos ötlete támad a tulajnak a lakással.

Ha itthon a hosszú távra kiadó nem azt jelentené, hogy akár egy évre is, hanem tényleg lehetne számítani arra, hogy én dönthetem el, hogy mikor akarok máshová költözni, akkor lehet, hogy én se vállaltam volna be a hitelt, de sajnos eddig nem ezt tapasztaltam.

különvélemény 2019.05.05. 05:02:27

További hibák:

Külvárosi lakásárat hasonlít belvárosi bérleti díjhoz.
Szinglinek minek 50+ m2.
A vásárlás vs. bérlet szituációt mindig úgy számoljuk, hogy az önrészt befekteti, vagy lakásba, vagy máshova, ha bérelek.
Szinte senki sem vesz fel 10 éves lakáshitelt, a bankok sem adnak ekkora fizetésre.
A maradék pénzből egyik esetben sem tud megélni Budapesten.
Lakásvásárlásnál a teljes fenntartási költség őt terheli, 10 év alatt tutira beszarik minden legalább egyszer, a cirkótól a mosógépig, festeni is kellene, a mai papír bútorok is tönkremennek, stb.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2019.05.05. 07:02:17

@különvélemény: szerintem nem kell lakas.csak a baj van vele.na.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2019.05.05. 07:05:52

alapvetoen uj tendencia, hogy a sajat tulajdpnrol megprobaljak lebeszelni a fiatalokat.
annyi biztos, h pl. a noverem 18 m2es lakast vett eloszor, majd kettoszor wlcserelte nagyobbra.igy kevesebbet fizetett ra mindig, es mindig jo uzletet csinalt.
egy aprosagrol elfeledkezik a cikk.a lakas örökölhető.
perszr ahogy az adossag is.de ne. prolik vagyunk akkk adossagot hagynak a kolykeikre, hanem pllgarok.akik a felvett hitelt visszafizetik, es tiszta lakast adunk a kolykoknek örökségbe

chepunk2 2019.05.05. 07:20:39

Vagy aztán pár év múlva magyar tavasz lesz és nem győzzük a sok törmeléket ami a házak helyén maradt ellapátolni...

Ez a sok földből előbújt ingatlanzseni, látnok mért nem vásárolta fel 2011-ben az építési telkeket? Vagy a délszláv háború idején a tengerparti nyaralókat, hoteleket? Azokat amikből hallatszott az ágyúzás például? Könyű most "okosnak" lenni, hogy ekkor meg amakkor ingatlanba kellett volna fektetni... De akkor ezen zsenik mért nem tették, és most mért nem millárdosok, hanem alkalmazottak akik magukhoz hasonló szerencsétleneknek magyaráznak, hogy mit mikor hogyan kellett volna csinálni?

darlacko 2019.05.05. 07:32:54

A bérlés kényszer és soha véget nem érő kiszolgáltatottság, pénzkidobás, feneketlen kút, amibe öntöd a pénzed. Főleg Magyarországon, ahol a bérlők és bérbeadók többsége a másik átbaszására játszik.
Én külföldön bérlek lakást, a lakbér mondjuk csak 1,5-2-szer drágább, mint Budapesten, de az ingatlanárak 3-4-szeresei.
Itt minimálbérből se kunszt bérelni egy egyszobás lakást, de akkor elúszik a fizetésed harmada, vagy akár fele, ha jobb környéken bérelsz. Megnézném, hogy Budapesten a minimálbérből hol bérelsz egy garzonlakást egyedül és utána mennyi marad a fizetésedből.
Magyarországon abszolút értékben nem brutálisan magasak az ingatlanárak és bérleti díjak, de a fizetésekhez viszonyítva kezdenek megfizethetetlenné válni.

Ja, én Magyarországon lakástulajdonos vagyok és egyáltalán nem jelent nekem kötöttséget, hogy otthon kiadom a lakásomat és ott élek a világban, ahol csak akarok.

Jossarian 2019.05.05. 07:41:03

De igen, tizbol nyolc hulye es ez igy van jol. Kulonben nem lennenek jo fogyasztok es a gazdasag osszeomlana ...

naty77 2019.05.05. 07:49:39

Én szeretek bérelt lakásban lakni. Ott ahol épp jó az életem, gyerekek, munka miatt. Olyan lakást választok, ami megfelelő. Mobil lehetek. Szerintem ez a kulcs. Ez az, ami a magyar mentalitásban még nincs benne. A bérlés nem kényszer. Sőt!
Ettől még vannak ingatlanjaink. Bevételnek jó.

Muad\\\'Dib 2019.05.05. 07:59:09

"... hát, ennyiért én is vennék, ha megnézzük az ingatlanárakat, hamarabb találunk 40-60 Millió körüli sávban lakást, mint 28-ért..."
Mi van? Esetleg nem csak a top kerületekben kellett volna nézni:

m.ingatlan.com/elado+lakas+budapest+28-mFt-ig+56-m2-felett

gyászhuszár 2019.05.05. 08:00:36

En most szépen kivarok 2-3 evet amig ujbol bedol az egesz. Na majd akkor visszaterunk a vasarlasra.

Visceroid 2019.05.05. 08:02:28

Nem értem mi ez a nagy számolgatás. Fel köll venni a CSOKot oszt kész. Megvan a saját lakás, akár ki is lehet adni bérbe, ha nem tetszik. Orbán elftás vesz a magyar fiatal házasoknak lakást! Egyszerű ez, mint az ágyba hugyozás!

Amineknevetadokelveszik 2019.05.05. 08:08:53

ember 60 millárt 100+ nm kertes házat veszek peremkerületben, nem 28 nm lyukat. Béreljél a belvárosban ha neked az fekszik, de meg ne indokold nekem, hogy ez pénzügyileg helyes döntés volt.
Tisztán pénzügyi alapon hülyeség amit írsz, mert lehet venni 30 nm alatti lakást peremkerületben 20 milla körül, ott elvegetálsz, a többit meg félreteszed. Tiszta haszon :D

metal · http://electric.blog.hu 2019.05.05. 08:12:15

Szerintem először a ban, ben, ba, be különbségét tanulja meg az ember, és utána okoskodjon!

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.05.05. 08:15:14

A lényeg kimaradt: gyökértelen, liberális, dehumanizált életforma egész életben idegen lakásban lakni. Ez szembe megye az ember természetes ösztöneivel. Ezért is sikertelen abérlakáspropaganda, amit a 80-as évek vége óta nyomatnak Sorosék és hozzá hasonlóak Kelet-Európában. A valós cél: szeretnének ŐK minden lakást megkaparintani, plusz az embereket megfosztva tulajdonuktól könnyebb áldozattá tenni őket a liberális agymosás számára.

élveteg 2019.05.05. 08:23:20

Namost mi annak idején építkeztünk 1985 ben Apuék annak idején előrelátóan egy nagy többgenerációs házat építettek abban laknak ők is én is a mai napig Akkor 1 millió forint volt amihez vettek fel kölcsönt A ház mára tehermentes a város egy nagyon jó helyén van kerttel előkertel garázzsal pincével Ha el akarnám adni 52-54 milló forintot ér Ha a faterék is megették volna ezt a bérrelj mert az kurva jó rizsát akkor most nem lenne semmink

kvadrillio 2019.05.05. 08:51:36

84 orvos mondta fel a túlóraszerződését a Péterfy Kórház baleseti központjában, nagy bajban az intézmény
""" Az intézet a 80-as évekbeli alapításakor és még sokáig rendkívül modern és világszínvonalú volt mind eszközparkban, mind tudásállományban - emlékeztet a portál - mára azonban lepusztult, elrohadt. """ OHHH...AZOK A BOLDOG 80-AS ÉVEK..... AMIKOR MÉG VOLT BETEG-GYÓGYÍTÁS !!!...MOST VISZONT CSAKIS A STADIONOK ÉPÜLNEK !!!!! BAZDMEGORBÁN !!!
nepszava.hu
Publikálás dátuma
2019.05.03 13:15
Képünk illusztráció
Fotó: Népszava
Közölték azt is, hogy mostantól szigorúan betartják az ÁNTSZ minimumelőírásait, ami fájni fog a kórháznak.
Óriási balhé van a Péterfy Kórház Manninger Jenő Baleseti Központban - írja a 444. A botrány azzal kezdődött a csődközelben lévő intézménynél, hogy kiderült: a közalkalmazotti státuszban levő aneszteziológusok magasabb bérért dolgoznak, mint a baleseti sebészek. Ez alapvetően nem szokatlan, évtizedek óta ezzel próbálták meg kompenzálni az altatóorvosok hálapénzmentes munkáját. Ugyanis az aneszteziológusok nem vagy csak ritkán kaptak hálapénzt, és ha nincs altatóorvos, akkor nincs hálapénzes műtét sem, így a mutyi eddig mindenkinek érdeke lehetett.
Mára azonban változott a helyzet, és úgy tűnik, hogy a baleseti sebészek is sokkal inkább a tisztességes bérből kívánnak megélni, mint hálapénzből. Ráadásul ebben az intézetben sokan nem is fogadnak el hálapénzt, így ez a hallgatólagos megoldás a jelek szerint nem működik. Most 84 orvos aláírásával egy levelet küldtek a főigazgatónak, amelyben kérték a bérfeszültség rendezését, azaz a baleseti sebészi bér altatóorvosi szintre emelését, valamint a kórházban uralkodó áldatlan állapotok felszámolását. Az igazgatóság azonban ebbe nem ment bele, hivatkozva a komoly adósságállományra - amely már márciusban elérte a csaknem 2,5 milliárd forintot -, sőt takarékoskodásra és a műtétek számának növelésére hívta fel a figyelmet. A baleseti sebészek erre a válaszra válaszul felmondták az önként vállalt túlmunkát és ígéretet tettek arra is, hogy az eddig hallgatólagosan elnézett szabálytalanságokban a továbbiakban nem fognak részt venni. Szakítanak például azzal a hagyománnyal például, hogy az ÁNTSZ szabályokkal szemben úgy látnak el betegeket a járóbeteg-ambulancián, hogy oda nincs nővér beosztva. Az intézet a 80-as évekbeli alapításakor és még sokáig rendkívül modern és világszínvonalú volt mind eszközparkban, mind tudásállományban - emlékeztet a portál - mára azonban lepusztult, elrohadt.

Stenonis 2019.05.05. 09:02:04

@MAXVAL bircaman közíró:
1945 előtt is gyökértelen, liberális, dehumanizált létformában éltek az emberek Budapesten?
Mivel akkor a lakások döntő része bérlakás volt.
Jó tudni, hogy már a Monarchia idejében is bomlasztottak Sorosék.

agarik 2019.05.05. 09:09:21

A lakásbérletpasszív jövedelmet produkál. Tehát a lakásbérlet lehetőség szerint felszámolandó. Amennyiben a társadalomban elterjed, egy kiszolgáltatott-rabszolga és egy munka nélkül tökéletes kényelemben élő gazda-réteget teremt.

midnight coder 2019.05.05. 09:21:53

@naty77: Ez addig a pillanatig igaz, amíg nem jön egy olyan válság, ami nullázza a megtakarításaidat és annyira leviszi a béreket ami kb. a kajára elég. Nem lennék nagyon meglepve, ha a következő 30 éven belül előfordulna egy ilyen. Na, onnantól kezdve azt aki bérelt ingatlanban él úgy hívjuk hogy hajléktalan.

élveteg 2019.05.05. 09:22:08

Ezt írja az elején

'Másik eshetőség, hogy béreljük az ingatlant, bérleti díj 168 ezer forint, amit a szerző inflál, így jutunk az összesen 23,1 Millió forintos tíz éves költséghez.'

Utánna meg ezt

"Törlesztőrészlet a fent említett kalkulátort használva nem 161, hanem 173 ezer forint legnagyobb jóindulattal is.
Mai átlagkereset nettó 235 ezer forint, ebből költ főhősünk 173 ezer forintot lakástörlesztőre, nem kell matekzseninek lenni, hogy ezek után marad 61 950 forintja, élelmiszerre, rezsire, hitel miatt megkötendő biztosításra, a lakás fenntartásához szükséges felújításokra, öltözködésre stb."

Ahoz sem kell ám matekzseninek lennii hogy kiszámolja hogy a 235 ezres netttóból ugyan mennyi marad ha kifizeti a 168 ezres bérleti dijat

midnight coder 2019.05.05. 09:25:54

@agarik: A bérlakás ugyanolyan befektetés, mint bármi más. Ilyen alapon kórházat sem lenne szabad építeni, mert aki beteg bemegy, az teljesen ki van szolgáltatva az orvosok kénye-kedvének.
A gond itt az inkább, hogy ha a társadalom nagy része ebben él, az életveszélyes.

Boycie 2019.05.05. 09:34:16

@Stenonis: 1945 előtt is a zsidó spekulánsok építettek bérházakat és rabolták le a magyar embereket, meg is lett az eredménye :p

igazi hős 2019.05.05. 10:07:08

@Amineknevetadokelveszik: "ember 60 millárt 100+ nm kertes házat veszek peremkerületben" Ehhez az árhoz már nagyon ki kell menni. (Egyébként a posztban "csak" 52 millió van.)
Ha ketten dolgoztok 25 évet és napi 2 órával többet utaztok, az minimálbéres órabérrel és BKV bérlettel számolva is több mint 30 millió költség. Ha autóztok, akkor csak napi 1 óra a veszteség, de az utazási költség még magasabb, összességében ott is megvan a 30 milliós költsége a "vidéki" háznak. Én is "kint" lakom (sőt egyre kintebb megyünk), tapasztalom a költségeket.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.05.05. 10:11:23

@élveteg: ha el akarnád adni, akkor nem tudnád eladni. Akinek vank 50+ milliója eg yházra az nem vesz meg egy 35 éve épült többgenerációs házat, mert korszerűtlen, feleslegesen nagy, olyan helyen akar lakni, ami az ő igényei szerint épült. Aki megvenné, az meg nem fogja tudni kifizetni. Szóval ringasd csak magad abban a hitben, hogy milyen jó ötlet volt ez, de ennél nagyobb butaságot nem is csinálhattak volna a szüleid. Feléből építhettek volna egy normális házat, amiben egyedül is el tudnak éldegélni és nem azon izgulnának, hogy melyik szobákban kapcsolják ki a radiátorokat, hogy ki tudják fizetni a fűtést, ha te elköltözöl, a maradékból meg elkezdhettek volna neked féllretenni. Vagy úgy gondolod, hogy most már a ti családotok 2-3 generációja mindig ott fog élni abban a házban, együtt?

igazi hős 2019.05.05. 10:12:39

@Boycie: Azokat mind államosították, aztán valahogy most sincs igazán állami (önkormányzati) bérlakás. Ó, dehogynem, ha focista vagy, vagy fideszes politikus, akkor lehet szociális bérlakásod akár az I. kerületben is. (Egyébként most épp kínaiak és oroszok vesznek relatíve sok lakást Pesten, elsősorban befektetési céllal. Azokkal nincs problémád, csak a zsidózás volt a cél?)

AlexAston 2019.05.05. 10:15:59

Posztban a büdös, koszos, kutyapisis belváros van (túl)árazva ahol fát csak interneten látni.
Amúgy meg én azért nem bérlek, és megyek ide, oda, mert másnak fizetem a pénzt, nem hagyok majd örökséget az unokákra, és leginkább a családom és barátaim közelében szeretnék lakni.

kvadrillio 2019.05.05. 10:33:33

@Jossarian: ...nem a gazdaság, hanem a GAZDAGsÁG ....BAzmeg ! :O)

Balogh Zsolt · http://vonattal-termeszetesen.blog.hu/ 2019.05.05. 10:33:57

Az önerőre való gyűjtögetést nem akkor kell elkezdeni, amikor már fizetjük az albérletet és nem kell egyből 50 m2-es lakást bérelni vagy vásárolni. Lehet lassan is, kisebb lépésekben. És igen, egyedül nagyon nehéz, bár nem lehetetlen. De ha nem 10 éves, hanem 20 éves hitelt nézünk (igaz az drágább lesz), továbbá két keresőt, akkor már egész mások a számok.

Lakást venni régen se volt könnyű, most is nehéz, ezt el kell fogadni!

darlacko 2019.05.05. 10:37:03

@Stenonis: igen, a monarchia idején is (((ugyanazok))) nyúzták a népet, mint akik ma akarják rávenni őket a bérlakásban vegetálásra
Egy közel-keleti nép fiai voltak a háziurak, akik nagyon optimisták, ugyanis születése után levágnak egy kicsit a fiúk péniszéből, mielőtt kiderülne, hogy felnőve mekkora lesz.
(((Rájuk))) ismersz-e?

bontottcsirke 2019.05.05. 10:41:28

@élveteg: Apukáék mikor vettek fel kölcsönt? Kádár putyu alatt. Na, agygép akkor egyedülállóként most vegyl fel hitelt. Csimasz nélkül (amiből kell vagy három) nem kapsz max nettó 500-ra arra meg minek veszel fel, abból három év alatt összegyűjtesz . Ez csak egy buborék, ami van, majd kicsit meginog egyszer, például amikor a csokkok meg ezek a szarok lassan tarthatatlanná válnak.

kvadrillio 2019.05.05. 11:05:45

A KOMMUNIZMUS ELJÖVETELE ELKERÜLHETETLEN !!! HAMAROSAN ITT LESZ ! MÁR CSAK NAGYON PICI IDŐIG LEHET HARÁCSOLN I ! DE AZT IS MINEK...:)))

A PROFITÉHSÉG EZEKNEK A BEFEKTETŐKNEK AZ AGYSEJTJEIT MÁR RÉG FELZABÁLTA !!!
Tülekedtek a kuncsaftok a szaúdi üzleti konferencián, miközben lefejeztek 37 embert

midnight coder 2019.05.05. 11:11:11

Amúgy egyébként az ingatlan.com-on egy rakás találat van 30 millió alatt is 56 négyzetméter fölött.

KolompárRómeó 2019.05.05. 11:13:06

@naty77: Ez egy jogos érv és a rohadó Nyugaton is így él az emberek 50-80%-a. Munkapiaci szempontból is jó. Viszont én a saját ingatlant befektetésnek is tekintem, mivel mire nyugdíjas korba kerülünk, épp csak nyugdíjat nem fogunk kapni. És ha nem lesz bevételem, ha másra nem, arra jő lesz, hogy pénzzé tegyem/kiadjam. Mert abban kicsit se hiszek, hogy azt mondja a bank, vagy biztosító, hogy add ide a pénzed 30-40 éven át és majd én akkor, valamikor adok neked nyugdíjat/járadékot/akármit.

midnight coder 2019.05.05. 11:14:51

@kvadrillio: A kommunizmus soha nem fog összejönni. És általában minél közelebb kerültek hozzá, annál nagyobb nyomort és kiszolgáltatottságot jelent az átlagpolgárnak. Az egyik véglet mi voltunk a cuculizmus idején, a legvidámabb barakk, kis kapitalizmus (és persze ma Kína), a másik véglet ami leginkább közelíti az Észak-Korea, de ilyen volt Vietnam, illetve a Szovejtunió Sztálin alatt, vagy mi a Rákosi Pajtás Elvtárs idején. Nem hiszem, hogy ebben a térségban, ahol ez a dolog már ki lett próbálva túl nagy tömegbázisa lenne ennek. Nyugaton, Pl. az USA-ban el tudom képzelni, hogy még lejátsszák a maguk körét a komcsik, pár százmillió hullával és pár évtized tömegnyomorral.

pixelking 2019.05.05. 11:23:51

30-40 millió között van az az 55 nm-es lakás Bp középső kerületeiben. Nyilván ha valaki Orbánt szeretné látni reggel az ablakból amikor felkel, az kerül kis + pénzbe, de ne általánosítsunk.
Egyébként tényleg tré a helyzet ha ma Mo-on egyedülállóként lakást akar venni. Ugyan úgy ha párként, de a szülők nem támogatják. Diplomás párok is könnyen belekerülnek abba az albérlet spirálba, amiből több 10 év az esetleges kilábalás. Abba pedig családot alapítani, a teljesen megbízhatatlan hazánkban nem igen szabad.

KissGecihuszár 2019.05.05. 11:33:12

@Sir Galahad: Pontosan erről van szó, miért csak a kibaszott, nettó élhetetlen, ámde kurva drága vízfejből indulunk állandóan ki, bár a legtöbb vidéki megyeszékhelyen is olyan ingatlan , főként panel árrobbanás volt az elmúlt 3-4 évben, hogy az ember csak pislogni tud! Bájdövéj, pl. a XXII. kerületi Bartók LTP-n azért lehet már 25 milláért is 55m2-es, akár felújított kecót is kapni. Nem kell egyből a felkapott, frekventált (pl. Bel-budai) LTP-ken gondolkodni, tökéletes választás lehet a külső kerületek jelentős része is. Persze-persze, valóban jobban megéri mondjuk havi 120-130 rugót a törlesztőre költeni, mint ugyanennyit bérleti díj gyanánt kiperkálni,csakhogy azt azért ne felejtsük már el, hogy ehhez a havi 120-130 rugó törlesztőhöz az kell ám, hogy a kecó árának másik felét zsebből ki tudjuk ám csengetni. Azért én megnézem azt a 20-on éves fiatalt, aki mondjuk 25 évesen kijön az egyetemről és mondjuk 28-30 éves korára van már 12-15 milla megtakarított gempája. Nem lehetetlen, de hogy kurvára nem életszerű, nos az is sicher. Persze lehet erre azt ripostolni, hogy hát a szülők, a család, az ismik egész biztosan tudnak segíteni... Igen, ha olyan jól kormányozták életük hajóját az elmúlt 30 évben ebben a viharos Magyar tengerben,akkor igen, de valahogy a realitás szerintem az, hogy egyrészt kb. 1.5 millió honfitársunk negatív KHR (bár) listán leledzik, ergo ott a szülők tutifix, hogy még a saját kecójukra, mint fedezetre sem fognak tudni felrántani egy megbaszott buznyákot sem, így a családi támogatás csupán üres lozung, semmi más.

tavaszihóvirág 2019.05.05. 11:33:31

Egyszerűsítsük le extrém módon a kérdést:
Ha a 20 év alatt kifizetett bérleti díj árából egyébként meg tudnánk venni az adott ingatlant akkor megéri megvenni. Ha nem, akkor nem. És itt a 20 évet be lehet helyettesíteni kedvünk szerint 20-25-35-40 re. Kinek kinek ízlése szerint.

Tehát nem lehet kijelenteni hogy "bérelni jobb" vagy "venni jobb". Nincs abszolút igazság.

A számításnak ott a buktatója hogy van két kardinális bizonyltalansági tényező a 20-40 év alatt: az ingatlanárak mozgása és a kamatváltozás.

Persze annak, aki bérbe adja, nagyon is megéri venni. A bérlő nem csak az ingatlan bekerülési értékét fizeti meg a bérleti díjban hanem a beérbeadó nyereségét is, a felújítási költségeket is szóval mindent. A bérlő mindenképpen bukik valamennyit.

Persze ha drága környéken bérel, ahol a fentiek alapján nem éri meg venni, akkor nyer utazási időt, kényelmet, minőségi környezetet mind emberileg mind fizikailag, üzletileg is előnyös társaságot stb. Szóval olyanokat, ami nehezen fejezhető ki pénzben.

szepipiktor 2019.05.05. 11:36:37

Ez az írás miről is szól?
1) Egyrészt a bank és ingatlanlobbi propagandája
2) Egy társadalmi részhalmaz kiemelése és a teljes hazai világra hazudása
3) A komplatt hazai problémakör letagadása
.
Most akkor így jó nektek?
Hazánkban vajon milyen arányban lehetséges egy pályakezdő fiatalnak a piaci alapú bankhitel és egy - döntően felesleges - ingatlanvásárlás???? 5%? Vagy ha a fiatalok döntő része ezt megteheti, akkor írjatok erről hiteles adatokat!
A fiatalkorban megvásárolt és hosszú időre így lekötött magáningatlan hogyan segíti a fiatalok életmódfolyamatait? Ugye egy egyszobás garzonból - élő hitellele a hátuk mögött - hogyan is tudnak a gyerekek érkezésével továbblépni? Hát persze... Azonnal eladhatják a régit, nyereséggel, de minimum nullszaldóval, rendezik a bankot, akik évekig blokkolják a hitel előrehozott egyösszegű rendezését, majd a meglúévő pénzhez azonnal hozzácsapnak újabb 10 milliót (vagy egy másik, már jellemzően drágább újabb hitelt) és máris költözhetnek a nagyobba. Hát persze. Hiszen ezt írja a internacionalista marketingkönyv.
Vajon a társadalom másik hatalmas halmazát most akkor le kellene lőni? Akik hosszú évekig élnek feketealbérletekben, mert egyszerűen nem jogosultak olyan hitelhez, amiből sajátot vásárolhatnának? Dolgoznak, élnek, adót fizetnek, csak ugye emellett 10 milliókat nem lehet félretenni és főleg nem lehet családot vállalni...
Miért is fontos a magántulajdon? A vilkágon mindenhol alap a bérlakáspiac (nem a szociális) és érdekes, New Yorktól kezdve, Párizson át Londonig (csak elmaradott és korlátozott tudatú városokat mondtam) alap, hogy van bérelhető lakás (nem feketealbérlet!) és az emberek eldönthetik, miben akarnak élni! És egy fiatal kezdhet egy kicsi bérlakásban, lehet családja egy bnagyobba költözéssel és ha úgy gondolják, vehetnek később sajátot is.
Nem ez nem jó, hiszen ez nem jó a bankszférának, nem jó az ingatlanmaffiának és nem egyezik a momentum programjával sem.
.
A posztban leírtak kb. 10% érdekét hirdeti és 90%-ot nem tart embernek.
Én is tudok kinyilatkoztató igazságokat írni az élemódról, ha nettó 1 milliós jövedelmem, szép családi házam és remek aytóm van. Elmondhatom, hogy az egészséges a kaviár, és aki nem ezt mondja,az hazudik.
.
Ez a poszt a fideszes csóka "mindenki annyit ér" féle náci ítélkezésével egyenértékű!

Nerevaryne 2019.05.05. 11:40:41

Igazából elég szimpla a helyzet. Ha saját családod van, vegyél lakást/házat amit szeretnél. Ott a CSOK, az ilyen-olyan családi támogatások, ki kell használni amíg még adják. Ha nehéz sorsú családból származol, a vidéki nagyvárosok fele nagyon jó állapotban van minden szempontból.

Ha szingli vagy akkor meg ne is álmodj róla. Valamivel a nettó átlagkereset fölött keresek, szingli vagyok, albérletben élek, szegény családból származom. Havi 50-70 ezret teszek félre, ezzel a tempóval 20 év múlva lesz majd elég önrészem hitelt felvenni egy nagyvárosi ingatlanra, akkor leszek 50 éves, 65-70éves koromra ki is tudnám fizetni. Ha közben nem veszek semmi más nagyobb értékű tárgyat, például autót. Akkor már inkább élek kényelmes életet a hátralévő időmben, és nem is álmodok saját ingatlanról.

Nem értem azt az érvelést, hogy ha nem veszel saját házat akkor kidobod a pénzed. Nem kidobom a pénzem, hanem lakhatást vásárolok vele. Ez olyan, mintha azt mondanád, ha nem építesz saját pékséget akkor minden reggelinél kidobod a pénzt az ablakon mert más emberek zsebét tömöd vele. Bezzeg ha saját kis péksarkod van, akkor csak időt ölsz bele, kockázatot vállalsz, folyamatosan fejleszted, biztosítod, alapanyagot vásárolsz, de legalább nem költesz reggelire.

CSOK-kal a lakás vidéken gyakorlatilag ingyen van. A hülyének is megéri. Akinek meg nem éri meg, mint nekem, annak meg ne próbáljuk már meg bemagyarázni, hogy az mindig jó üzlet!

Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög 2019.05.05. 11:53:38

Egyértelműen a lakásvétel a jobb. Minek is egy fiatal párnak, vagy egyedülállónak 56 m2-es lakás? Megteszi a 35 is feleannyiért. Aztán ha kifizette jöhet a nagyobb. Ha meg talál jobban fizető munkát máshol, kiadja bérbe a lakását, abból pedig fizeti a hitelt. Már ezt csinálom 20 éve, nagyon megérte, mert most van 3 lakásom. Mindig a jövedelemhez, megtakarításhoz arányosan kell venni lakást, nem az 50-60 milliósakban kell gondolkodni, hanem az olcsóbbakban.

KissGecihuszár 2019.05.05. 12:05:34

@tavaszihóvirág: írod hogy: "Persze annak, aki bérbe adja, nagyon is megéri venni. A bérlő nem csak az ingatlan bekerülési értékét fizeti meg a bérleti díjban hanem a beérbeadó nyereségét is, a felújítási költségeket is szóval mindent.(...)"
Akkor számoljunk együtt; tehát a "burzsuj" megvesz egy,mondjuk 50m2-es panelkecót mondjuk 28 milláért, mondjuk a XIV. kerületi Füredin. Rákölt mondjuk 5 millát, ez így eddig mínusz 33 milla. Kiadja mondjuk 170 rugóért (elnézést, ha el lennék fantáziálva, egy most csak egy fiktív példa) ,azaz évi 2.040.000.- Ft bruttó bevétel, amiből elvileg adózni is kéne, mercsak. A közös költség fenntartási részét lehet csak rá HTK-zni a bérlőre, tehát mondjuk ez a Füredi úti panelkecó esetében legyen 15 rugó, melyből mondjuk 12 rugó a fenntartási rész, 3 rugó a felújítási alapképzés, amit a tulajnak KELL csengetnie, azaz évi 36 rugó lemegy a 2.040.000.- Ft bevételből. Ha az égvilágon semmi nem változik, akkor 10 év alatt kasszíroz 20.400.000.- Ft-tot, ha mondjuk az éves 5%-os inflációval emeli a bérleti díjat, akkor 25.658.901.- Ft-ot tud bruttóban berántani. Tehát akkor hány év alatt lesz egyáltalán 0 szaldón??
@Nerevaryne: Ott repül dévényi Tibibácsi 10 pontos pöttyös labdája, ha szingli vagy és az is maradsz, akkor gyaksira senki nem leszel a NER maffia szemében! Értem én, hogy jó lenne, ha MINDEN ÁRON megszületne évente az a legalább 120-130 ezer gyerek, csakhát ahhoz számos dolognak kellett volna már változni szeretett Hazánkban, ugyanis 1-2, horribile dictu; !3-4! gyerek biza quasi egy életre szóló prozsé, de minima calcula 30 évre szóló és akkor mindegyik gyerkőc "hozta", amit a drága szülei elvártak tőle, azaz példásan végezte a sulikat, lett piacképes szakmája, lettek nyelvvizsgái, estébé. Persze, lehet álmodozni, csak a végén esetleg felébredünk, hogy a bilibe lóg a fejünk...

efi 2019.05.05. 12:17:40

30 millióért nálunk 100 m2-et kapsz 1000 m2-es telken, kerttel, udvarral. Nem, nem Borsodban, GYMS megyében. Tudod ki menne 56 m2-es lukba, zajba, koszba.

Burgermeister 2019.05.05. 12:37:13

Külső kerületekben 19-20 millio egy 56nm2 panel. Szerző hol tájékozodik?

2019.05.05. 12:37:34

Amikor bérlésről beszélünk és hazai-külföldi összehasonlítást teszünk, sose felejtsük el, hogy nagyon különbözik a kettő. Külföldön ez egy iparág, befektetőkkel, rengeteg lakással, szabályozott, hosszútávon is kiszámítható környezettel. Nálunk fű-fa kiadja a lepattant kecóját a lehető legtöbbért, sz*rik bele a felújításba, filléreskedik mindenen, plusz 95%-ban feketén megy az egész, nincsenek garanciák, nincsen jogi biztonság, ha a tulaj közli, hogy jövő keddre tűnj el, akkor bizony kezdhetsz pakolni. Lehetne hosszan ragozni, de aki valaha bérelt kecót Mo.-on, az tudja, miről beszélek. És egyben az is világossá válik, hogy miért kívánatosabb a magyar embernek a saját, elsősorban azért, mert akkor nem függ egy idegen szeszélyeitől.

Macropus Rufus 2019.05.05. 12:53:10

@igazi hős: én is kint lakom, de nem értem, hogy jött össze neked a 30millás kiadás 25 év alatt...
Én vonattal járok a városba. 1400 a havi bérlet (amennyiben a munkahelyed nem azon a településen van ahol laksz, úgy a munkahelyednek az utazási költségek 86%-át állnia kell! Ez törvény!)
1400 forint 25 év alatt kb. 420000 lesz. Ha ketten vagyunk akkor is max. 900.000 de semmi képen sem 30 millió. Ha kocsival mennék akkor nem nyernék egy órát hanem buknék min. 2. A vonattal 35-40 perc alatt bent vagyok. A 10-.es úton ennyi idő alatt kb. 1km haladsz...

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2019.05.05. 12:57:14

Te is ugyanúgy tévedsz, mint a cikk írója:
- Budapest nem az V. kerületet jelenti, az ingatlan.com-on most a duplikációkat kiszűrve 479 lakást árulnak, ami minimum 56 négyzetméteres és maximum 28 millióba kerül.
- Budapesti lakásnál ne az országos átlagkeresettel számolj, hanem a budapesti nettó átlagkeresettel, ami tavaly már 275 ezer forint volt a KSH szerint.

KissGecihuszár 2019.05.05. 13:00:15

@Eugene Horse: nananaaa, azért nem a pampákon élünk; szerénységem immár 14 éve lakik itt-ott-amott bérelt kecókban, minden esetben bérleti szerződéssel alátámasztva. Másrészt a törvények, jogszabályok inkább a bérlőt védik, pláne ha gyerek(ei) is van(nak), épp ezért szó sem lehet arról, hogy "(...) ha a tulaj közli, hogy jövő keddre tűnj el, akkor bizony kezdhetsz pakolni.(...)" Egész konkrétan a tulaj semmiféle erőszakot, pressziót (pl. közüzemi órák lekapcsolása, lakásba történő erőszakos bejutás, bérlő cuccainak utcára dobálása, stb) nem alkalmazhat, még abban az esetben sem, ha a bérlő mondjuk több havi bérleti díj és/vagy közüzemi tartozást halmozott fel, ugyanis ha mégis önbíráskodik, akkor a bérelő elmehet a jegyzőhöz, birtokvédelmet kérvényezni, ill a yardot is kihívhatja és az onnantól már BTK-s story lesz! amihez joga van a bérbeadónak egy ilyen esetben, az az ÍRÁSBELI tértivevényes felszólítás, majd amennyiben az nem vezet eredményre, akkor a dettó IRÁSBAN, TÉRTIVEVÉNNYEL történő bérleti szerződés felbontás és ha erre sincs érdemi bérlői reakció, akkor az ú.n. INGATLAN KIÜRÍTÉSI per kezdeményezése az illetékes bíróságnál, mely akár több évig is eltarthat, mire ott JOGERŐS határozat születik, ami azonnal végrehajtható!
De az tény, hogy itt lenne már az ideje az "állami", azaz inkább önkormányzati bérlakás szektor reinkarnációjának, mert az mdf kormány egyik (volt nekik bőven) legsúlyosabb fasz döntése volt a hazai "tanácsi" bérlakásszektor privatizációja, mikor is a bent lakó, zömében csóró nyuggerekkel vetették meg letolt gatyás áron a nagyrészt full lepukkant bérkaszárnyákat, majd miután ezen épületek "társasházasodtak" , kötelezték a bent élőket a felújításra, ami már akkor sem 2 Ft volt...

2019.05.05. 13:19:19

@KissGecihuszár: abban teljesen igazad van, hogy a bérbeadónak is vad jogi környezet a jelenlegi, de az átlag bérlésnél azért nem egy nyolcfős borsodi családról van szó, akiket nem lehet kitenni sosem, egy átlagos budapesti bérleménynél, ha tulaj felmond, mert csak, akkor bizony tipli van. Közjegyzői szerződéssel egyébként azonnal végrehajtható a kilakoltatás vita esetén, de ilyenkor hivatalossá kell tenni az egészet, ami adózással jár, ezért nagyon kevesen választják ezt. Én is laktam 14 évet bérleményekben, nekem mindig jó fej, korrekt tulajom volt, de számos horrorsztorit hallottam. A bérlés végsősoron nagyfokú kiszolgáltatottság Magyarországon, én is a sajátot választottam végül, persze ehhez kellett a stabil párkapcsolat, meg hogy legyen családi ötmilla kezdőtőkénk.

Boycie 2019.05.05. 13:26:34

@igazi hős: Sikerült megnézni hogy mihez szóltam hozzá egyébként nyilván ironikusan??

crue 2019.05.05. 13:49:49

Az egyébként értelmes cikk egy nagyon fontos félmondat a "ha jó tulajdonost találunk". Sajnos nem csak az a jó tulajdonos ismérve, hogy nem jelenik meg váratlanul, hogy csak jött megnézni a lakást, hanem az is, hogy nem jelenik meg egy év/öt év/tíz év múlva se azzal, hogy izé, bocsika, inkább mégis inkább eladná a kéglit, húzzon a bérlő (aki addig az otthonának tekintette a lakást) a faszba.

ekat 2019.05.05. 13:59:30

@metal: POnt ezt gondoltam én is. :)

kvadrillio 2019.05.05. 14:10:48

NAIDEFIGYEJJJ VIKTORKA ! A KISPÖCSÖDDEL JÁCCÁL INKÁBB NE A NYÖGDÍJASOKKAL ! NE RÖHÖGTESD MÁR KI MAGAD EZEKKEL A MANIPULÁLT APRÓ NYUGDÍJEMELÉSEKKEL, A KURVANAGY INFLÁCIÓS ÁREMELKEDÉSEK MELLETT ! SZÓRAKOZZÁÁÁÁÁ A KURVA ANYÁDDAL ! OCCT FIGYEJJJ MÁÁÁÁ ERRE KISFASZIKAHHH.....
AKI ÁLOMELMÉLETET TANULT, AZ NE HÜLYÉSKEGGYEN MÁÁÁ, HA ELFOGLALTA A KIRÁLYI SÉKET, MERT KÖNNYEN LEPENDERÍTHETIK ŐT, HA NAGYONHÜJJÉBE FORDUL ÁÁT...

MAGASAK AZ ÁRAK..... A NYÖGDÍJ ÉS A BÉREMELÉSEK NEM ELEGEK A MEGÉLHETÉSHEZ !

A HÜJJE DUMÁKRA PEDIG SENKI SEM KIVÁNCSI...

kvadrillio 2019.05.05. 14:12:00

@kvadrillio: A kormány tervei szerint jövőre a nyugdíjak januárban 2,8 százalékkal emelkedhetnek - idén és jövőre is sor kerül nyugdíjprémiumok kifizetésre, hisz a gazdasági növekedés meghaladja a 3,5 százalékot. Ezzel szemben a bérek az idei 9,2 százalékos emelkedés után jövőre 8,1 százalékkal nőhetnek - emelte ki a Népszava. :o))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))) 2,8 % ??????? NE RÖHÖGTESSÉÉÉÉ VIKTORKA ! REGGELIRE SEM ELÉG EZ MÁR RÉG !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

kvadrillio 2019.05.05. 14:14:52

azután meg NE 15 KILÓS SONKÁT ZABÁJJÁÁÁL, HOGY A NÉPNEK TÖBB JUSSON ! EZ A N ÉP, MÁR NEM BÍRJA EL A DÖBRÖGI SÚLYODAT TOVÁBB ! HESS A PICSÁBA FOGYNI VIKTORKA !!!!! ELEGET HÍZLALTAD A SEGGEDET A MAGYAROK VÉRÉN ! GURULJ A POICSÁBA A SIRATÓFALADHOZ GYÓNNI ! :o)))))

kvadrillio 2019.05.05. 14:17:12

A nyugdíjasoj jól akarnak élni, sokat enni, táncolni, élvezni az életet, színházba-moziba járni, jól élni, jól élni, jól élni, nem téged és a haverjaidat hízlalni !R!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

kvadrillio 2019.05.05. 14:52:42

Warren Buffett cége 21,7 milliárd dolláros nyereséget ért el.............................HURRRÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ !!!!!!

ÉS AZ AMCSI NÉP TÖBBSÉGE TOVÁBBRA IS HITELBŐL VÁSÁROLHAT !!!!! :o))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

midnight coder 2019.05.05. 15:11:20

@kvadrillio: "A kormány tervei szerint jövőre a nyugdíjak januárban 2,8 százalékkal emelkedhetnek"
Ami amúgy pont annyi, mint az infláció.

2019.05.05. 15:13:16

@darlacko:

Szerintem nem csak ők nyúzták a népet. Hanem a nagy magyar nemesség is.
Még Jókai Mór is megírta 1858-ban az Egy magyar Nábob utószavában:
" Magyarországon egész e század közepéig a nemesség képviselte a vagyont, értelmiséget és nemzeterőt. Ez az egyik tény. És a magyar nemzet ez időben oly szegény, oly műveltség nélküli, és oly erőfogyott volt, miként alig más nép Európában. Ez a másik tény."

A helyzet az, hogy a 2010-es években megint egyfajta nemességet hoztak létre közpénzmilliárdok szivattyúzásával. Az átlag népre meg egyre jobban illik Jókai 1858-as gondolata.

Nem anyja Nikolics..Nikolicsné az anyja ! 2019.05.05. 15:13:45

@MAXVAL bircaman közíró: A Ii. Vh. előtt számos orvos,ügyvéd,egyetemi tanár élt ilyen ”dehumanizált létformában”..Másrészt egy egekbe emelkedő törlesztő is sodorhatja embertelen helyzetbe a polgárt..

Nem anyja Nikolics..Nikolicsné az anyja ! 2019.05.05. 15:22:00

@Pár dollárral többért: Hát az a nemesség inkább a módszerváltást követően jött létre vörös és zöld bárók formájában..

AnnieC 2019.05.05. 15:24:09

@crue: Igen, pont ezt írtam én is feljebb. Eddig mindegyik hosszú távú lakásbérlésemnek úgy lett vége, hogy a tulaj belengette, hogy eladná a lakást vagy kell neki vissza mert őt kirakták onnan ahol éppen lakott.
Amikor a legutóbb bérelt lakás tulaja egyik nap délután felhívott, hogy reggel felrakták a hirdetést és hárman jelentkeztek, abból ketten másnap este jönnek is megnézni, akkor lett teljesen elegem a bérelt lakásból. Főleg, hogy ez már nem az első hasonló helyzet volt.
Végül megvettem én a lakást, így már legalább már az nem volt lutri, hogy milyenek a szomszédok és hogy pontosan milyen állapotú a lakás.

Buchhalter 2019.05.05. 15:28:44

@Burgermeister: 19-20 millióért lepukkadt panelek vannak a külkerületeben.Még belenyomsz 3-5 milliót és akkor emberi lesz. Tavaly haverom vett Csepelen 50 m -est 15,9 milláért.Első körben szétbontottuk az undorító fűrdőszobát.Csak az új fűrdőszoba 1 milla lett.Ha nem vagy ezermester drága a szaki is.Volt festő,burkoló, vízszerelő,klímás sőt asztalos is.Az összes nyílászáró szelelt.Egy ablak csere 100 ezer ,de több is lehet. Eddig ő 3.5 millát költött + idegeskedés.Burkolót cserélni kellet ,elbaszta a méreteket.

Haloperidol 2019.05.05. 15:29:30

@darlacko: "Itt minimálbérből se kunszt bérelni egy egyszobás lakást, "
Nem tudom, hogy hol dolgozol külföldön, de pl Londonban nem fér bele a minimálbérbe az önálló lakásbérlet, max szobát tudsz bérelni. Teljesen helyfüggő a dolog.

Buchhalter 2019.05.05. 15:44:01

@abcd1234: egy albérletből mint fentebb írták csak úgy nem tehetnek ki.Jó kis rízsa.Albérletben lakunk a párommal.Volt hülye és korrekt főbérlőnk is.Persze én is laza lennék mint te ha lenne Önerőnk és jó magas fizunk,vagy mint nálad a szüleid kicsit megtámogatták pár millával a zsebeid.Okoskodtál bár inkább csendben maradtál volna.Általánostasz pedig sokan azért élnek albéletben ,mert nincs meg a kezdőtőkéjük se egy hitelhez.Persze ők számodra a leírt porréteg.

Dzsok 2019.05.05. 15:49:08

@Online Távmunkás: Ha már ennyire tudjuk, hogy mekkora a fizetés Budapesten, akkor nem árt a medián és az átlagbér közötti különbséget is figyelembe venni.

2019.05.05. 15:50:51

Kíváncsi vagyok, hogy mi lesz ennek az ingatlan drágulásnak a vége. Ha összeomlik, akkor sokan járhatnak jól, akik majd akkor vesznek. Ha meg még drágább lesz, akkor a fiatalok jó nagy része majd elmegy a hanyatló nyugatra. Milyen érdekes ez is a magyarok nyugatra mennek, a magyar vezetők meg keletre mennek. :D
Ha lelépnek nyugatra a fiatalok, akkor nem itt fognak megszületni a gyerekek, azaz tovább fog csökkeni a népesség. Azaz orbán öngólt lő. Azt is kell valakinek. :D

midnight coder 2019.05.05. 15:51:22

@Buchhalter: Ez azt jelenti, hogy a haverod 21 millió alatt szert tett egy frissen felújított lakásra - na jó, szerintem az igazán jó állapot az olyan 25 lenne, Pl. járólapok, konyha, stb. De akkor sem 40-60 millió amiről a cikk elkövetője beszélt. Ebben a magasságban Pesten már bővel házat lehet venni a kacsalábon forgó kategóriában, legalábbis az ingatlan.com alapján. De ott már nyilván nem is a minimálbérés a célközönség.

Andy73 2019.05.05. 15:52:42

"Számomra, de ez a szubjektív véleményem, az látszik, hogy a jelenlegi igen magas ingatlanárak mellett nem is érdemes ingatlan vásárlásban gondolkozni."

És a bérleti díjak? Azok talán alacsonyak szerinted?
Megválaszolom: nem. Azok is nagyon megugrottak az utóbbi években, az ingatlanárakkal párhuzamosan. Ezért nyilvánvaló, hogyha valaki teheti, jobb ha minél előbb saját ingatlant vásárol, hogy ne kelljen egyre több bérleti díjat kifizetnie másoknak. Aki nem teheti, az persze kénytelen bérelni. De ő is jobban teszi, ha megpróbálja összeszedni az önerőt, majd fix kamattal felvenni jelzálogot, hogy utána a saját lakása hitelét törlessze, ne másét.
Az albérlet alapvetően a diákoknak és a külföldieknek való. Vagy akkor, ha tudod, hogy rövidebb időre költözöl egy városba. Hosszabb távon mindenképpen jobb a saját ingatlan, amit aztán a gyerekek/unokák is örökölhetnek, ahogy arról mások is írtak.

Dzsok 2019.05.05. 15:55:29

@midnight coder: Ha neked a boltban hétköznapi áruk vásárlása estén 2,8% a tapasztalatod az inflációra akkor szólj. Szerintem közelebb van az az 5% hoz.

Andy73 2019.05.05. 16:14:17

@Pár dollárral többért: Nyugaton egyelőre még jóval drágábbak az ingatlanok, nem csak a fizetések magasabbak. A drágulással egyelőre csak közelítünk a nyugathoz, ahogy a bérek emelkedésével is. Persze nyilván az lenne az igazi, ha a bérek nagyobb ütemben emelkednének, mint az ingatlanárak, ennek azonban kicsi az esélye, a kereslet-kínálat törvénye miatt.

KissGecihuszár 2019.05.05. 16:14:30

@Eugene Horse: hidd el, nem a "8 fős Borsodi (cigó) cálád" a mérvadó, hogy kibaszarintanak a bérelt kecódból, hanem a JOG! Ha akárcsak 1 db, 18 év alatti gyerkőc van, akkor ha a tulaj megfeszül, akkor sem baszhatja ki a bérlőket, de semelyik közüzemi mérőt sem "lakatoltathatja le"!
Eez jó: " (...)kellett a stabil párkapcsolat, meg hogy legyen családi ötmilla kezdőtőkénk.(...)"
elárulom, abszolút kisebbség vagy, mert momentán Hazánkban igen picike nish az,ahol ezen 2 igen fontos tényező klappol,sajnos...

Nem anyja Nikolics..Nikolicsné az anyja ! 2019.05.05. 16:16:18

@abcd1234: Igaz,rengeteg hátránya van az albérletnek.Az előnyei viszont akkor kerülnek előtérbe,hogyha a 2008-2010 körüli helyzetbe kerül a gazdaság,amikor a törlesztők nőni, a lakásárak zuhanni kezdenek,és egyre nehezebb eladni,míg egy albérletből elköltözhetsz..

Buchhalter 2019.05.05. 16:16:32

@Andy73: te is beleálltál az ingatlan hiénák és bankok zászlajába : minden áron saját lakás ha belegebedsz is.Ilyen már volt kis hazánkban és a 2008-as válság + devizahitel több tízezer ember került az ucára.A fix kamat addig fix amig ilyen alacsony kamatok vannak a bankközi piacon és kevés bohóc veszi fel.Amint látják,hogy sok a balek szépen a fixed elfog szállni.Lakást az vegyen akinek minimum 30-40 % önrésze van és max 10-15 éves futamidőre. Máskép nem éri meg.De fentebb ezt is jól leírta valaki.

Nem anyja Nikolics..Nikolicsné az anyja ! 2019.05.05. 16:20:11

@crue: Hogyha megfelelő szerződés van,ilyet nem tehet..

2019.05.05. 16:34:08

@Andy73:

Tudod mi van itt? Befektetők vásárolják fel a lakásokat. Na az van itt. Azért emelkedtek drasztikusan az árak. Ez a nyugaton drágábbak szöveg ez oké, csak nem számolsz a bérek színvonalával nyugaton meg itt. Az meg már csak hab a tortán, hogy közben elinflálják a forintot, tehát a fizetésemelést is.
Amíg ez a kormány lesz addig itt nem lesz Euro. Azaz a forintot értéktelen papírfecnivé silányítják.

AnnieC 2019.05.05. 17:08:02

@Buchhalter: Persze, nem tehetnek ki csak úgy, van egy kis ideje az embernek találni egy másik lakást, de azért az egy elég nagy szívás tud lenni, amikor pl. munka és tanulás mellett keresgélésre, lakásnézegetésre és költözésre megy el az ember ideje és energiája.
Arról nem beszélve, hogy ilyenkor az előző lakás tulajánál még ott áll a kaució de közben a másikhoz is be kell fizetni azt a pár hónapnyi kauciót, ami pont azoknak jelenthet problémát, akiknek nincs sok pénzük.

AnnieC 2019.05.05. 17:13:41

@Buchhalter: Meg persze szuperul hangzik, hogy nem tehetnek ki, de nem hiszem, hogy nagy élmény lehet olyan helyen lakni, ahol az ember állandó harcban áll a tulajdonossal. Nekem legalábbis biztos nem hiányozna még ez is.

Buchhalter 2019.05.05. 17:25:09

@Pár dollárral többért: plusz nyugaton arányaiban magyobb az önkormányzati bérlakás. Azt is bűn volt így felszanálni.Tán az Indexen volt,hogy Budapesten max 10 000 önkormányzati bérlakás van ,addig a hasonló méretű Bécsben 100 000 ! Pályakezdő fiataloknak és friss házasoknak milyen nagy segítség lenne! Nem havi 100-150 egy albérlet ,hanem csak egy 50-es.Amellett 2 ember 5 év alatt összeszedne egy önrészt sajátra.Ráaádásul egészségesebb ár lenne a piacon ,mert ami itt van az nem reális a helyieknek.Kiakadtam ,hogy Székesfehérváron és Győrben is egy tré panel 20-30 millió.Használt 20-30 évesek!Az euróban mennyi is ? 35-50 ezer € . Na hasonló méretű német városban szintén kapsz ennyiért.Ja és ott a bér 2-3x-osa a magyarnak.Érdekes...

Inverz Mikulás 2019.05.05. 19:17:18

Az gondolom mindenkinek feltűnt, hogy az "ország legnépszerűbb ingatlanhirdetési portálján) 676 budapesti, 56 nm feletti, 20-28 millió Ft közötti ingatlan van (kínálati ár) hirdetve.

Azt állítani, hogy ilyen lakást Bp-en 40-60 MFt között lehet venni, elég nagy hazugság. Mondjuk fel lehet rá építeni egy frankó posztot :-)

Buchhalter 2019.05.05. 20:06:43

@Inverz Mikulás: az is brutál sok ha átlag nettó 275 ezer a fizetésed Budapesten és csoró szüleid vannak.

Inverz Mikulás 2019.05.06. 20:05:12

@Buchhalter: Nos, én nem mondanám soknak egy főre az 56 négyzetmétert, bár tény, hogy ez már egy családnak is alkalmas lehet.

Ha egy főről beszélünk, ahogy írtad, akkor az egyfős lakást érdemes nézni: az meg olyan 20 millió körül elérhető (30 nm panel garzon Budapesten). Kezdésnek jó, aztán ahogy bővül a csapat, lehet továbblépni.

Mindenki úgy indul ennek a lakáskérdésnek, hogy eddig éltem az éltem, beutaztam a világot, a seggem kilátszik a gatyából, most 30 éves lettem, jön a baba, van egy élettársam, kéne egy 60 nm lakás, mekkora hernyók a tulajdonosok, hogy 60 millát kérnek érte az V kerületben, csak azért mert újépítésű.

Inverz Mikulás 2019.05.06. 20:10:02

Majd lejjebb adnak az igényekből, jó lesz a kisebb panel is a külvárosban. Ha meg nem, akkor ki lehet próbálni London 5. zónát, ahol 8 pakival lehet osztozni a WC-n. Szerintem a bp-i külvárosi panel jobb. Úgyhogy én ilyeneket adok ki (az 5 lakásból 3-ban kisgyerek is van).

A vicc az egészben, hogy az elmúlt 5 évben az aktuális lakásár / kamat / bérleti díjak mellett bérelni mindig érdemesebb volt, csak hát a lakásárrobbanás mindig bezavart a matekba.
süti beállítások módosítása